.:::گروه مبشران ظهور منجی:::.

.:::گروه مبشران ظهور منجی:::.
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

گزارشی از همایش امام هادی جلسه دوم

+گزارش تصویری و دانلود فایل صوتی

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

همایش روز پنج شنبه 7/10/91 در ادامه مبحث شناخت سیره امام هادی به همراه بررسی شرایط زمانی خاص ایشان، برگزار شد و استاد ارجمند، جناب رائفی پور به تکمیل مبحث جلسه گذشته پرداختند.

استاد رائفی پور بیان داشت که یکی از کارهای ننگین حکومت عباسی، جدا کردن امام هادی علیه السلام از پدر بزرگوارش و گماردن معلمی با عقاید ضدشیعی، برای تربیت ایشان بود اما امام با علم تکوینی بی حدوحصر خویش، عقیده وی را تغییر دادند.

ایشان در ادامه با بیان فتنه های دوران حضرت، به مهم ترین آن اشاره کردند.

از جمله این فتنه ها به وجود آمدن گروه های معتزله و عشاعره  بود که عقاید متفاوتی نسبت به قرآن داشتند. به عقیده معتزلیون قران مانند دیگر مخلوقات خداوند، مخلوق خداست و به عقیده عشاعره قران از ابتدا با خدا بود پس همانند خداست که مبنای این مباحث انحرافی است چرا که اصل و مهم، عمل کردن به محتوای قرآن است. ایشان افزودند که عمده این انحرافات از تحریفات ادیان ماقبل یعنی یهودیت و مسیحیت نشئت گرفته است. اینگونه مباحث چنان رایج شده بود که از مفاد قانون اساسی حکومت عباسی  در دوره مامون اعتقاد به مخلوق بودن قران بود که به فرموده امام هادی علیه السلام همه این­ها نوعی بدعت در دین تلقی می­شود.

شبه این پدیده درعصر حاضر تحت عنوان اختلاف میان فلسفیون و تفکیکیون در بین دانش پژوهان و دانشجویان و بعضا عموم مشاهده میشود. باید درک کرد که هردو دیدگاه در جای خود و به عنوان وسیله ای برای درک حقایق مناسب است و اصل و مبنا باید کلام قرآن و اهل بیت باشد.

از فعالیت های مخفی قابل توجه امام هادی علیه السلام شبکه سازی در دستگاه حکومتی و زندان دربار بود که در فرصت مناسب از ایشان استفاده میکردند.

همچنین برخوردهای فقهی درست و مناسب امام هادی در مواجه با مسائل روز آتش حسادت و دشمنی را در برخی می افزود از جمله این افراد یحیی بن اکثم بود، شخصی هم جنس باز که به عنوان یک فقیه و دانشمند مسلمان از طرف دربار به مردم معرفی شد. وی حتی خلفای عباسی نظیر مامون را نیز به این عمل شنیع، ترغیب نمود.

برداشتن حد از لواط در برخی فرق اهل سنت نیز ریشه در همین مورد دارد.

کینه و عداوت متوکل عباسی از خاندان اهل بیت چنان بود که شبی در مراسم بزم خود، امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام را به تمسخر گرفت، در این حین پسرش، منتصر به او معترض شده و چون با برخورد اهانت آمیز پدر مواجه شد شبی با همیاری چند نفر، او را به درک واصل کرد.

در دوران حکومت منتصر وضعیت برای شیعیان کمی هموارتر شده بود از جمله بازدادن فدک به علویان، حذف حاکمان مخالف علویان و ... ولی دیری نپایید که با توطئه ترکان با نفوذ در حکومت، وی نیز به قتل رسید و با روی کار آمدن حاکم بعدی، ظلم و ستم بیش از حد به علویان مجددا آغاز شد.

در چنین شرایط وخیمی که با سکوت مردم در برابر این ظلم و فساد، وخیم تر می نمود تنها راه چاره از منظر امام آماده سازی مردم برای غیبت امام زمان عج الله تعالی فرجه شریف بود.

دستگاه فاسد عباسی با تبعید امام به سامرا سعی در کنترل فعالیت های ایشان داشت و سرانجام این امام همام را در تاریخ 254 هجری قمری در روز سوم ماه رجب در سامرا مسموم کرد.

ودرنهایت مبحث شناخت امام دهم شیعیان در این جلسه به پایان رسید.

به امید تعجیل در فرج قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان که صد البته نزدیک است.

"التماس دعای فرج"

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10


11


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
مشخصات فایل صوتی
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


نام : سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع امام هادی - جلسه دوم - کیفیت متوسط

مدت زمان : 01:55:31

زبان : فارسی

فرمت فایل : MP3

حجم فایل : 47 مگابایت

سازنده : واحد رسانه

منبع : www.masafportal.com


=-=-=-=-=-=-=
دانلود فایل
=-=-=-=-=-=-=


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صلواتی هدیه نمایید...

"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, ] [ 12:11 ] [ سرباز منتظر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

بسم رب المهدی آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد شاید دعای مادرت زهرا بگیرد آقا بیا تا با ظهور چشمهایت این چشمهای ما کمی تقوا بگیرد آقا بیا تا این شکسته کشتی ما آرام راه ساحل دریا بگیرد آقا بیا ، تا کی دو چشم انتظارم شبهای جمعه تا سحر احیا بگیرد پایین بیا ، خورشید پشت ابر غیبت تا قبل از آن که کار ما بالا بگیرد آقا خلاصه یک نفر باید بیاید تا انتقام دست زهرا را بگیرد
امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 267
بازدید ماه : 355
بازدید کل : 3929
تعداد مطالب : 71
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تماس با مدیر



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه