.:::گروه مبشران ظهور منجی:::.

.:::گروه مبشران ظهور منجی:::.
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

ولایت فقیه دلیل عقلی هم دارد؟
«ولایت فقیه از موضوعاتی است كه تصور آن موجب تصدیقش میشود، و چندان به برهان احتیاج ندارد. به این معنی كه هركس عقاید و احكام اسلام را حتی اجمالاً دریافته باشد چون به ولایت فقیه برسد و آن را به تصور آورد، بیدرنگ تصدیق خواهد كرد و آن را ضروری و بدیهی خواهد شناخت. »
« اگر طرف صحبت ما كسانی باشند كه اساسا حكومت دین را قبول ندارند، اجرای احكام الهی را در میان انسانها به جد نمیگیرند و قبول نمیكنند ، البته محتاج استدلال دیگری خواهیم بود. اما آن كسی كه میپذیرد باید احكام الهی و قوانین اسلامی در جامعه پیاده شود و این را لازمه اعتقاد به خدا و اسلام میداند، در برابر كسی كه چنین زمینه اعتقادی را دارد ، ما محتاج استدلال برای ولایت فقیه نیستیم كه ثابت كنیم كه در روایات یا در قرآن چنین گفته شده است. زیرا كه جامعه ای كه با قوانین اسلامی باید اداره بشود، اداره كننده جامعه، باید این قوانین را بداند.»

دهها روش عقلی برای اثبات این اصل مترقی و ضروری وجود دارد كه در اینجا صرفا به ذكر یک استدلال ساده  و البته برای مخاطب مسلمان اكتفا میگردد . به طور مختصر میتوان گفت:
1 برای تعیین نیازمندی های اجتماعی و جلوگیری از هرج و مرج و فساد ، وجود حكومت در هر جامع هاي امری ضروری است.
2. اولاً : احكام اجتماعی اسلام جاودانه است؛ باید در همه زمانها و مكانها اجرا گردد و تعطیل نیست حتی در عصر غیبت ( خاتمیت = جامعیت و جاودانگی)
ثانیا : احكام اجتماعی و حتی بسیاری از احكام فردی اسلام بدون وجود حكومت اسلامی هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت ( قانون خوب ، بدون اجرا، ثمره ای ندارد)
و ثالثا : دین اسلام برای حكومت ساختار و برنامه جدی دارد و حكومت غیر اسلامی را نفی مینماید .( برای تحقق احكام اسلام ،تاسیس حكومت اسلامی ضروری است)
3 حكومت حاكم میخواهد.
4 حكومت مطلوب در اسلام، حكومتی است كه معصوم در راس آن باشد.

 5 در زمانی كه مردم از وجود رهبر معصوم محرومند یا باید خداوند حكیم از اجرای احكام اسلام و تاسیس حكومت صرفنظر كرده باشد و در دوران طولانی غیبت ، فرسودگی و تحریفات دین را بپذیرد یا اجازه اجرای آن را به شخص دیگری داده باشد تا نقض غرض و خلاف حكمت الهی نشود. با توجه به باطل بودن فرض اول ، فرص دوم ثابت میشود؛
یعنی ،با توجه به ابدی بودن احكام اسلامی ،از راه عقل كشف میكنیم كه چنین اذن و اجازه اي از طرف خدای متعال و اولیای معصوم صادر شده است حتی اگر بیان نقلی روشن در این خصوص نرسیده باشد- كه فراوان رسيده است-
6 عقل میگوید؛ اگر فراهم آوردن ایده آل میسر نشد باید نزدیكترین مرتبه به حد مطلوب را تامین كرد. هنگامی كه مردم از مواهب حكومت معصوم محروم باشند ، باید به دنبال نزدیكترین و شبیه ترین حكومت به حكومت امام معصوم
باشند. هم در علم - فقاهت - ،هم در عمل - عدالت - و هم در قابلیت های شخصی -كفایت-
7 ولایت فقیه یعنی حاكمیت فقاهت، عدالت و كفایت در راس حكومت اسلامی در عصر غیبت.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 2:19 ] [ سرباز منتظر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

بسم رب المهدی آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد شاید دعای مادرت زهرا بگیرد آقا بیا تا با ظهور چشمهایت این چشمهای ما کمی تقوا بگیرد آقا بیا تا این شکسته کشتی ما آرام راه ساحل دریا بگیرد آقا بیا ، تا کی دو چشم انتظارم شبهای جمعه تا سحر احیا بگیرد پایین بیا ، خورشید پشت ابر غیبت تا قبل از آن که کار ما بالا بگیرد آقا خلاصه یک نفر باید بیاید تا انتقام دست زهرا را بگیرد
امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 267
بازدید ماه : 355
بازدید کل : 3929
تعداد مطالب : 71
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تماس با مدیر



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه